Retail gaming

Nadat een game is ontwikkeld en een publisher deze heeft uitgegeven, volgt de laatste stap: de verkoop. Niet alleen van de game, maar ook van de hardware waarop deze gespeeld kan worden. En zoals u als retailer weet, is het laatste level niet bepaald het makkelijkste. De ontwikkelingen in de retailbranche volgen elkaar immers in rap tempo op. En daarnaast is er het spanningsveld tussen u en de publisher. Want bij wie rusten de economische en juridische risico’s ten aanzien van de game? En wie is er aansprakelijk bij eventuele claims wegens gebrekkige software of defecte exemplaren? Daarom zijn heldere contractsafspraken van levensbelang.

Digitale verkoop
De verkoop verschuift langzaamaan van het aanschaffen van fysieke games naar het downloaden van digitale games. Dit verandert het verdienmodel in de gaming industrie en brengt tegelijkertijd nieuwe vraagstukken met zich mee. Hoe moet bijvoorbeeld om worden gegaan met het recht op herroeping? En wat gebeurt er als het digitale platform waarop de game wordt gespeeld ermee stopt?

Fysieke verkoop
Maar ook fysieke games blijven populair. Net zoals de merchandise. Hier spelen echter weer andere issues. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de onverkochte voorraad als de game niet zo vaak wordt verkocht als verwacht? En wat als een verkooppunt failliet wordt verklaard?

Wij helpen u bij het beantwoorden van al deze vragen. Of het nu een digitale of fysieke game betreft. Samen zorgen we ervoor dat uw belangen optimaal zijn gewaarborgd, met oog voor uw relatie met de betreffende publisher.